مصاحبه دکتر عابدینی با انجمن استصنا در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران

چالش های صنعت نفت از دیدگاه تولید کنندگان

دکتر عابدینی مدیر عامل و بنیان گذار شرکت پدیده انرژی پارسیان (پپکو) در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران و در غرفه پپکو مصاحبه ای را با خبرنگار محترم انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ملقب به انجمن استصنا انجام داد که شرح آن در ادامه به رشته تحریر در آمده است.

دکتر عابدینی در شروع مصاحبه صحبت های خود را اینگونه آغازکرد:

شرکت پدیده انرژی پارسیان تولیدکننده و سازنده انواع اکچویتر (عملگر) در حوزه شیرهای صنعتی می باشد. از سال 1391 تا کنون وارد این زمینه کاری شده است.

مهمترین محصول این شرکت اکچویتروهای Gas Over Oil می باشد که در شرکت پپکو از سایز 2 تا 56 اینچ در تمام کلاس ها و سیستم های کنترل طراحی و تولید می شود. همچنین این شرکت توانسته است خودکفائی این محصول ارزشمند را از شرکت ملی گاز و وزارت نفت دریافت کند و خودکفا در تولید این محصول استراتژیک و تحریمی باشد.

دکتر عابدینی در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر انجام صادرات در شرایط تحریم عنوان کرد: با توجه به ظرفیت، درخواست و تقاضایی که در بازار داخلی در شرایط تحریم برای عملگرها وجود دارد، تمرکز اصلی این شرکت معطوف به بازارهای داخلی است تا بتواند تقاضاها و نیازهای داخلی را پوشش دهیم. با توجه به اینکه دیگر تیپ عملگرها را در سبد محصولات پپکو قرار دادیم، پاسخگویی به تقاضای داخلی در اولویت برنامه های شرکت قرار دارد.

مدیر عامل شرکت پدیده انرژی پارسیان در پاسخ به پرسش خبرنگار محترم انجمن استصنا مبنی بر بیان مهمترین چالش های تولید کنندگان حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در ایران گفت: مهمترین موضوع زمان بر بودن و سختی کار و ارتباط با شرکت های دولتی است. از زمانی که قیمت یک تقاضا را که عمدتا به صورت ریالی نیز می باشد ارائه می دهیم تا زمانی که از سمت نهاد دولتی به سازنده ابلاغ می شود به راحتی 5 تا 6 ماه زمان می برد و تمام قیمت های بازار تغییر می کند. چنانچه مناسبات قراردادی از نیمه دوم یک سال شروع شود و به نیمه اول سال بعد برسد تغییر قیمت ها دو چندان شده و نوسان شدیدی ایجاد می شود.

عملکرد انجمن استصنا در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی

مدیر عامل و بنیان گذار شرکت پپکو همچنین درباره نحوه عملکرد انجمن استصنا افزود: به عنوان یک مزیت بسیار کلیدی، این انجمن فرقی بین شرکت های تهرانی و شهرستانی نمی گذارد و با توجه به اینکه شرکت پپکو در مشهد است و از پایتخت دور است ولی توجه و معرفی شرکت از طرف استصنا به خوبی صورت می گیرد.

همچنین سالن انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران در این نمایشگاه (سالن میلاد) بسیار سالن خوب و پر بازدیدی بود. نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران امسال یک نمایشگاه بسیار عالی و مفید بود و تبلیغات و سالن خوبی که انجمن استصنا در این نمایشگاه گرفته بود بسیار راضی کننده بود و کمک زیادی به افزایش بازخورد مثبت این رویداد برای شرکت های عضو به حساب می آمد.

برای مشاهده مصاحبه کامل دکتر عابدینی با انجمن استصنا که به همت پایگاه خبری تولید و اقتصاد تولید آنلاین انجام شد می توانید اینجا کلیک نمایید.