معاونت مهندسی وزارت نفت از پپکو بازدید کرد

برگزاری نمایشگاه جانبی یک روزه

معاونت مهندسی وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران، در روز چهارشنبه مورخه 26 مردا ماه 1401 بازدید از پارک علم و فناوری خراسان به عمل آوردند. در این بازدید که به دعوت پارک علم و فناوری خراسان انجام شده بود، یک هیئت عالی رتبه 4 نفره به عنوان بازدیدکننده از وزارت نفت به بررسی فعالیت های شرکت های دانش بنیان و فناور حاضر در پارک پرداختند.

اعضای این هیئت عبارت بودند از:

  • مهندس خوانساری مدیر کل نظام تامین و تجاری سازی وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران
  • مهندس اقبالی معاون مدیر کل نظام تامین و تجاری سازی وزارت نفت
  • مهندس بحرینی مدیر کل نظام دارایی های فیزیکی وزارت نفت 
  • دکتر قنبری مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران

این بازدید به صورت برپایی نمایشگاه یک روزه بود. به این معنی که پارک علم و فناوری خراسان برای شرکت های متقاضی، مکانی را آماده کرده بود تا شرکت ها بتوانند همانند یک نمایشگاه قابلیت ها و محصولات خود را به نمایش بگذارند. هیئت بازدیدکننده از تکتک این غرفه ها بازدید کرده و به گفت و گو با مدیران مسئولان هر شرکت پرداختند.

نکته جالب توجه این بود که هیئت بازدید کننده پیش از تشریف فرمایی، تاکید داشتند برخی شرکت ها (9 شرکت) حتما در این نمایشگاه جانبی یک روزه شرکت داشته باشند. یکی از آن شرکت ها شرکت پپکو (پدیده انرژی پارسیان) بود که به عنوان یک اکچویتر ساز تخصصی داخلی در حوزه صنعت نفت گاز و پتروشیمی مشغول به فعالیت است.

در بازدید هیئت اعزامی وزارت نفت از غرفه شرکت پدیده انرژی پارسیان، مهندس محمد رضا عابدینی مدیر عامل پپکو ضمن سپاسگزاری و تشکر از حمایت های مهندس خوانساری و سایر اعضای وزارت خانه از شرکت های دانش بنیان و فناور، به توضیح وضعیت و جایگاه فعلی شرکت در حال حاضر پرداخت. همچنین درباره ثبت محصولات جدید پپکو در فهرست بلند وزارت نفت AVL که مورد تائید قرار گرفته اند اما هنوز ثبت نشده اند. صخبت شد و بازدیدکنندگان محترم ضمن راهنمایی های لازم، اعلام همکاری برای تسریع روند ثبت شدند.

نتیجه گیری

بازدید معاونت مهندسی وزارت نفت  از شرکت های مولد و اشتغال زایی مثل شرکت های دانش بنیان کار بسیار پسندیده ای است که باید ادامه دار باشد. چنین نمایشگاه های و این چنین بازدیدهایی سبب دلگرمی و قوت قلب تولیدکنندگان، نخبگان و شرمت های دانش بنیانی می شود که همین نخبگان ایجاد کرده اند. امید است در آینده نزدیک حرکت های امیدبخش، و اصولی و مدیریت شده ای نظیر این بازدید را باز هم شاهد باشیم.